داشتن سیستم تلفن ابری مزایا و معایبی دارد. دانستن مزایا و معایب به شما کمک می کند تا تعیین کنید که آیا خدمات برای سازمان شما مناسب است یا خیر. مزایای این محصول به شرح زیر است:
کم هزینه و مقرون به صرفه
سیستمهای تلفن ابری معمولاً نسبت به سایر گزینههای تلفن موجود در بازار ارزانتر هستند. این بیشتر به دلیل کمبود سخت افزار مورد نیاز برای سیستم تلفن است.
از آنجا که سیستم های تلفن ابری برای برقراری و دریافت تماس به اینترنت متکی هستند، سخت افزار بسیار کمی برای پرداخت وجود دارد.
این یک مزیت برای سازمان هایی است که به دنبال صرفه جویی در هزینه ها هستند یا به دنبال بسیاری از اتصالات تلفنی هستند.
از آنجایی که هیچ سخت افزار اضافی مورد نیاز نیست، سازمان شما مجبور نیست به اندازه هزینه برخی خدمات تلفنی بپردازد.
انعطاف پذیری مناسب
از آنجایی که سیستمهای تلفن ابری نیازی به اتصال فیزیکی ندارند، فقط به اینترنت متصل هستند، انعطافپذیری بیشتری در مورد محل برقراری و دریافت تماس دارید.
این امر برقراری تماس در محیط کار از راه دور را بسیار آسان تر می کند. با اتصالات تلفن سنتی، برقراری تماس از راه دور بسیار دشوارتر است زیرا جابجایی تلفن شما بسیار ناکارآمدتر است.
فقدان خطوط تلفن فیزیکی به شما این امکان را می دهد که تا زمانی که یک اتصال اینترنتی پایدار وجود دارد، از هر کجای دنیا به سیستم تلفن خود دسترسی داشته باشید.
مقیاس پذیری
سیستم های تلفن ابری بسیار مقیاس پذیر هستند. از آنجایی که نیازی به نصب سخت افزار با گوشی ها نیست، افزودن یا جدا کردن تلفن ها در صورت نیاز سریع و آسان است.
این می تواند برای سازمانی که به سرعت در حال رشد یا کوچک شدن است بسیار سودمند باشد.
از آنجایی که بالا و پایین کردن سیستم تلفن شما بسیار آسان است، سازمان در حال رشد یا کوچک شدن شما میتواند به راحتی تلفنها را در صورت نیاز اضافه یا حذف کند.
مدیریت آسان
استقرار، مدیریت و نگهداری سیستم های تلفن ابری آسان است. با کمبود سخت افزار پیچیده، راه اندازی آن آسان است و مدیریت و نگهداری آن کم است.
علاوه بر این، اکثر نرم افزارهایی که توسط سیستم تلفن ابری استفاده می شود از طریق به روز رسانی خودکار نگهداری می شوند.
این یک مزیت برای سازمانهایی است که عملکرد فناوری اطلاعات ندارند یا نمیخواهند سازمان فناوری اطلاعات خود را از سایر مسئولیتها منحرف کنند، زیرا پس از استقرار موارد کمی وجود دارد که باید مدیریت شوند.
انعطاف پذیری جغرافیایی
برای برقراری تماس در یک سیستم مبتنی بر ابر لازم نیست در کنار تلفن میز خود باشید. با اتصال به اینترنت می توانید در هر مکانی کار کنید. کافی است یک تلفن IP راه اندازی کنید، لپ تاپ خود را به برق وصل کنید یا از یک تلفن نرم افزاری در تلفن هوشمند خود برای برقراری تماس استفاده کنید. این در را برای کار از خانه، در حال حرکت یا به عنوان یک کارمند تمام وقت از راه دور باز می کند.
سرویسهای تلفن مبتنی بر ابر معمولاً برنامههای تلفن رایگان ارائه میدهند که به شما امکان میدهند از هر کجا که دوست دارید کار کنید. میتوانید با تیم خود تماس بگیرید، با شبکه تلفن عمومی سوئیچشده (PSTN) تماس بگیرید و از حضور تلفنی استفاده کنید که به شما میگوید چه زمانی همکارانتان مشغول تماس هستند، همه اینها بدون اینکه پا در دفتر بگذارید.