سانترال بهتر است یا سیستم تلفنی ویپ

یک کسب و کار باید یک سیستم تلفن داشته باشد، بدون شک. با این حال، انتخاب نوع سیستم تلفن کار آسانی نیست. اکنون گزینه های زیادی وجود دارد که واقعاً نیاز به تفکر جدی برای انتخاب بهترین گزینه دارد. در این مقاله، ما به طور عمیق نگاه می کنیم در این مقاله قصد داریم به بررسی سانترال در مقابل ویپ و مزایای استفاده از تلفن ویپ بپردازیم.
اگر به صورت آنلاین به سیستم‌های تلفن نگاه می‌کردید، با این دو نام اختصاری مختلف روبرو شده‌اید: سانترال در مقابل ویپ. اساساً، این دو گزینه شما هستند.
سیستم‌های سانترال سنتی چندین دهه است که وجود داشته‌اند، در حالی که ویپ یک راه‌حل نسبتاً جدید تلفن است که چیزهای زیادی برای ارائه دارد. با این حال، هر دو مزایا و معایب خود را دارند.
سانترال بهتر است یا سیستم تلفنی ویپ

تاریخچه سانترال

سانترال به معنای تبادل شعبه خصوصی و ویپ مخفف Voice Over Internet Protocol است. سیستم سانترال سنتی در دهه 1960 ایجاد شد و در واقع اپراتورهای انسانی را ملزم می کرد تا تماس ها را به صورت دستی هدایت کنند. شرکت‌ها دریافتند که وقتی سیستم‌های تلفن خود را خریداری می‌کنند (شامل خطوط تلفن، تابلوهای برق، تلفن‌های رومیزی و غیره) و اپراتورها را استخدام می‌کنند، می‌توانند پول بیشتری پس انداز کنند.
با توسعه فناوری، دیگر نیازی به اپراتورها نبود و سیستم ها قابل اعتمادتر/پیچیده تر شدند. شرکت‌های بیشتری از سیستم‌های تلفن سانترال استفاده می‌کنند، با ویژگی‌های اضافه‌شده، مانند صدای شماره‌گیری، شماره‌گیری داخلی، ارسال تماس، و موسیقی نگهدارنده که بعداً گنجانده شد.
چند دهه بعد، در دهه 1990، سیستم های تلفن ویپ ایجاد شدند و تا به امروز به تکامل خود ادامه دادند. سیستم های تلفن امروزی به طور قابل توجهی پیشرفته تر از سیستم های قدیمی قدیمی هستند. ویپ مخفف Voice Over Internet Protocol است و تکامل این فناوری به کسب و کارها اجازه ورود به عصر مدرن را داده است.
تاریخچه سانترال

تفاوت بین ویپ و سانترال

در حالی که سانترال و ویپ مشابه هستند، به این معنا که آنها سیستم های تلفنی هستند که تماس های ورودی و خروجی را در یک سازمان تسهیل می کنند، تفاوت های اساسی وجود دارد. ویپ به عنوان انتخاب محبوب‌تر از این دو در نظر گرفته شده است، زیرا ویپ به طور هدفمند به عنوان بهبود سیستم‌های قبلی ابداع شد. با این حال، سانترال سنتی هنوز هم مزایای خاص خود را دارد. بنابراین در اینجا تفاوت های بین این دو وجود دارد که باید بدانید.

نحوه ارائه خدمات
یکی از قابل توجه ترین تفاوت های سانترال و ویپ در نحوه ارائه خدمات و نحوه دریافت تماس های تلفنی است. یک سیستم سانترال سنتی از طریق یک خط ثابت به یک شبکه محلی تلفن سوئیچ شده محلی (PTSN) متصل می شود. سیستم‌های قدیمی از سیم‌های مسی برای ایجاد خطوط ثابت استفاده می‌کردند و تعداد محدودی خط را ارائه می‌دادند، اگرچه هنوز خطوط زیادی وجود داشت، بنابراین معمولاً مشکلی نبود.
سیستم‌های سانترال معمولاً به یک فرد تمام وقت فناوری اطلاعات در محل نیاز دارند تا سخت‌افزار فیزیکی لازم را که باید در دفتر ذخیره شود، حفظ کند.
مقیاس پذیری
ممکن است این چیزی نباشد که بسیاری از مردم هنگام می خواهند تجارت خود را توسعه دهند، اما سیستم تلفن بخشی جدایی ناپذیر از این فرآیند است. در حالی که هر دو سیستم می‌توانند بزرگ‌تر شدن را کنترل کنند، اما به روش‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. افزودن خطوط اضافی با استخدام کارمندان بیشتر می تواند به راحتی با ویپ انجام شود، زیرا شما به سادگی کاربران را به برنامه خود اضافه می کنید. اگر در یک برنامه صورتحساب ماهانه که شامل به روز رسانی/ارتقا است، حداکثر ممکن است مجبور شوید طرح خود را ارتقا دهید و هزینه بیشتری بپردازید.
تفاوت بین ویپ و سانترال
 
سانترال می تواند کار را دشوارتر کند زیرا خطوط ممکن است بر اساس منطقه ای که کسب و کار در آن قرار دارد بسیار محدود باشد. شما باید سخت افزار و تجهیزات را اضافه کنید. سیستم‌های سانترال نیز معمولاً گران‌تر از ویپ هستند، بنابراین ممکن است برای افزودن خطوط حتی بیشتر از ویپ هزینه کنید.
ویپ همچنین می‌تواند به سیستم‌های تلفن اجازه ارتقاء به یک سیستم سانترال مبتنی بر ابر یا مجازی (همچنین به عنوان سانترال میزبانی شده) ارتقا یابد. یک سانترال مبتنی بر ابر دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای برای ارائه حداکثر سفارشی‌سازی است.
انعطاف پذیری
اگر کسب و کارها می خواهند کارکنان خود را حفظ کنند، باید انعطاف پذیر باشند. یک سیستم ویپ به راحتی این انعطاف را فراهم می کند زیرا کاملاً به اینترنت متکی است. یک سیستم سانترال سنتی (در مقابل ویپ) باید در محل قرار گیرد زیرا یک سیستم تلفن فیزیکی با خطوط ثابت و سخت افزار است. بر خلاف سانترال، کار از راه دور را می توان به راحتی با یک سیستم ویپ انجام داد، و شرکت ها را می توان در مکان های مختلف در دسترس قرار داد و به آنها اجازه می دهد دفاتری در سراسر جهان داشته باشند.
همچنین، اگر می‌خواهید ارائه‌دهنده‌ها را تغییر دهید، معمولاً به این معنی است که باید تمام سخت‌افزار جدید را خریداری کنید تا سیستم با تجهیزاتی که ارائه‌دهنده جدید شما ارائه می‌کند سازگار باشد.
دسترسی سریع
تماس با فروشگاه اینترنتی ویپ
تهران میدان امام خمینی - خیابان لاله زار جنوبی -پاساژ 110- طبقه سوم- پلاک16
021-33956026
021-33119397
09205560162
فروشگاه اینترنتی ویپ تل 24
تمامی حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به فروشگاه ویپ تل 24 می باشد .
طراحی سایت و سئو : ایران طراح